Rozhledna Sněžník: Výšlap k šachové figurce

Když jsem byla v Anglii, často jsem se setkávala, že samotní Angličané nevěděli, kde je místo, které jsem navštívila. Neustále se mě vyptávali a občas mi i přinesli mapu, abych jim oblast ukázala. Většina zná pouze okolí svého bydliště a své oblíbené destinace, které opakovaně navštěvují. Možná byste se divili, ale narazila jsem na dost angličanů, kteří nikdy nebyli v Cambridge, v Oxfordu, v Liverpoolu nebo v Brightonu.  Po čase jsem si uvědomila, že jsem nikdy nenavštívila Karlštejn, nebyla v Brně (krom zemědělské výstavy :D) a neznám vůbec vyhlídky okolo svého města  Na rodnou zemi je vždy dost času. 😦 Z toho důvodu jsem se rozhodla, že nebudu sedět doma jen na zadku a začnu se více seznamovat s naší krásnou zemí. Chci ji lépe znát 🙂

Krásné květnové počasí nás lákalo na menší trip v přírodě. Neodolali jsme a vyrazili směr Děčínský Sněžník, který jsem si přála tak dlouho navštívit. Autem jsme zajeli přibližně dva kilometry pod vrchol Sněžníku a poté se vydali po zpevněné cestě do kopce, která vede lesem a mezi skálami.

20170512-DSC_0010

20170512-DSC_0029

Místo na odpočinek jsme našli v půli cesty, na hraně pískovcové plošiny, kde jsme si užívali krásný výhled do okolí.

20170512-DSC_0041
Na výlet jsem se vydala s dlouholetým přítelem Kájou (mnoo…). Máme svoje roky, kdy o sobě nevíme, ale nějakým způsobem si cestu k sobě vždy najdeme. Většinu vyhlídek v okolí Ústí nad Labem znám díky němu, takže ideální partner na cestu (když ponechám naši hádku, kdo má lepší banku).

20170512-DSC_0056

20170512-DSC_0039

20170512-DSC_0117-2

Po krátkém odpočinku jsme se vydali na vrchol Děčínského Sněžníku, kde je postavena rozhledna připomínající šachovou figurku. Rozhledna je otevřena pouze za příznivých podmínek a klíč ke vstupu na rozhlednu je možné si zapůjčit v bufetu u věže (vratná záloha 100,- Kč). Z vrcholu se vám naskytne dech beroucí výhled na Lužické hory a Českosaské Švýcarsko. Nechybí ani tabule popisující výhled včetně kilometrové vzdálenosti, takže si můžete rovnou naplánovat další výlet.

20170512-DSC_0129

20170512-DSC_0161

20170512-DSC_0152

20170512-DSC_0150

Při sezení na skále nám začalo pršet. Odvážnějším (mně) to nevadilo (miluji déšť), ale jelikož někdo byl oblečený pomalu jak do divadla, vyrazili jsme směrem k autu. Děčínský Sněžník jsem nenavštívila naposledy. Chci sem zavítat na podzim, kdy příroda bude krásně zbarvená a na zimu, kdy bude vše schované pod sněhem. Navštívili jste tuto rozhlednu nebo znáte jinou, kterou bych měla navštívit? Nenechávejte si to prosím pro sebe a hoďte mi nějaké tipy. Děkuji všem za přečtení a přeji krásný den.

S láskou

Renča

2 thoughts on “Rozhledna Sněžník: Výšlap k šachové figurce

  1. Pobavilo a překvapilo mě, že opravdu Britové neznají spoustu míst kolem svých městeček. U bývalé host family, která cestovala několikrát ročně Franice, Itálie a různé ostrovy ve Středomoří, jsem byla úplně v šoku když nikdy neslyšeli o WinterWonderlandu, Durdle Door a nebo třeba nikdy nebyli u nedalekého rybníka… ale máš pravdu, taky mám v Česku spoustu restů 🙂

    http://www.secretsofm.blogspot.com

    Like

    1. Přesně 🙂 U nás moje host mum procestovala Indii, Nový Zéaland, Austrálii a procestovala půlku Evropy, ale v Cornwallu nikdy nebyla a to je zrovna nejhezčí část Anglie 🙂 🙂 Takže začínám cestovat více po ČR 🙂 Mám, co dohánět 🙂

      Like

Leave a comment